dilluns, 12 d’abril del 2010

EN TEO CELEBRA SANT JORDI

En TEO celebra San Jordi

Al despatx del seu avi,en Teo escriu per participar en un concurs.

-Teo, que et falta gaire? L´hem de presentar abans de migdia -li recorda l´avi.


Un cop que han entregat la poesia.L´avi els ensenya la biblioteca pública.

-Ja tinc el meu carnet de soci!No hi he sortit gaire maco, a la fotografia ...
-diu en Teo.

Per celebrar el dia de San Jordi, en Teo participa amb el seu cosí en la realització
d´un mural sobre la llegenda de San Jordi.

-Passa´m la cola, li enganxaré la barba! -li demana en Teo a la Susana.

El moment del concurs ha arribat! En Teo i els seus pares han anat a recollir els avis a casa seva.

-Mireu, nens -diu la mare d´en Teo-. Hi ha moltíssima gent!
-Després podem veure les parades?
-pregunta en Teo.


Els nens s´apressen per arribar d´hora als Jocs Florals.

-Hem de reservar un bon lloc per als avis,que caminen més a poc a poc- diu en Teo.


Han pogut seure a temps de llegir la seva poesia, en Teo es troba més bé amb la família tan a prop..., però li tremola veu.

-...els..., per estels blancs i blaus...
-va recitar.

Ha estat un dia molt maco per a tota la famíia Un cop a casa, tots gaudeixen de la lectura dels llibres que han escollit. Però el Puc està trist perquè... ningú no li ensenya de llegir!

La mare acompanya els nens a una llibreria on els autors firmen els seus exemplars.

-Mira, ha escrit en el meu llibre!-es sorprèn en Pau.
-És clar,Pau, és la dedicatòria de l'autor.
-I què és l'autor?
_És la persona que s`inventa les històries i fa els dibuixos dels contes.

Ara és la mare qui els vol regalar uns llibres a en Teo i en Pau. Mentrestant, la resta de la família busquen quins llibres prefereixen.

_Aquest és el que m´grada més _decideix en Teo-. Té molts dibuixos i també lletra.
-Jo vull aquest –diu en Pau-. Té dibuixos d´animals.

Quina sorpresa!-exclama la mare-. És preciosa.Grácies,Teo.
-T´agrada l'olor que fa? -li pregunta en Pau a la seva àvia tot oferint-li la rosa.


Mentras els avis,, la mare i la Cleta els esperen ,en Teo,en Pau i el pare escullen , en una parada, ler roses més maques per per regalar-los-les.

-Ui, que em puntxu! Que la pot embolicar, si us plau? -li demana en Teo a la florista.

En Teo no s´ho pot creure!El jurat ha decidit que ell també mereix un premi.

-Jo...,jo em pensava que ho havia fet una miqueta malament –explica en Teo, avergonyit.